Історія з блокнотом // дні поза процесом

У Донецьку я благополучно забув свій блокнот з усіма поетичними текстами за останні два приблизно роки. Не знаю, коли повернеться. Не знаю, коли набиратиму ті тексти. І чи набиратиму.

Ці дні, останні пару тижнів, зовсім міниться ставлення до подібних речей. Та й писати ніколи.

Подивився кілька фільмів, важко щось сказати. Принаймні, поки що.

Віддаю шану батькам. І друзям.

Я щасливий ці дні.

Історія з блокнотом показова ще тим, що забути я його зміг тільки тоді, коли, очевидно, він сам почав потроху розчинятися в оточуючому просторі, і перестав бути центром моєї уваги. Це добре.

От, скажімо, книжку Прігова “Только моя Японія” я дав почитати одній людині, і уявляю тепер труднощі з поверненням. Навчитись би не давати книг зовсім (якщо про паперові), або – не давати неправильним (у цьому сенсі) людям хоча б.

Велика проза, яку я зараз пишу, потребує паузи. Отже, пауза. Пауза самодостатня, не заповнювана віршами чи іншими текстами – це поки що, принаймні: там, можливо, й буде щось.

Потроху в голові придумується новий твір. В голові – це ще не страшно. Страшно тоді, коли починаєш писати і ще є ризик, що це залишиться черговим початком. Неприємно – тоді, коли починаєш думати про зовнішню славу. Хоча, з іншого боку, Чоран зі своїм справедливим твердженням про те, що “кожен письменник повинен плекати свою манію величі”. А як інакше? От ми і пробуємо, як.

Якщо блоги – це онлайнові крихти, за якими можна іноді знайти дорогу, то щоденники – то все терапевтичне, казали вже. На днях зрозумів, що телефон можна використовувати як засіб серединного шляху, надиктовуючи туди певні речі. Назва – це вже своєрідний тег. Через певний період все прослухається. Можливо, неодноразово. Словом, експериментую.

Придумую різні проекти, а самому справи треба вирішувать. І життя облаштувать. Але це все таке.

Мало справ життя і смерті, ну, як і має бути.

Якщо би я загубив цей блокнот рік тому – не знаю навіть, що було б.

А тепер – точно знаю, що жалкував би навіть не так і довго. Все одно я погано пам’ятаю ті тексти.

Без блокнота я проживу. А от відповідь на питання Рільке до молодого поета теж є.

Залишити відповідь

