Один

я один
і від того важче
писати верлібри
від того важче
дихати
важче
ходити
краще ділити
повітряний стовп
на двох
і більше
до твого під’їзду
стільки ж кроків,
скільки —
скільки тих кроків
тих днів
коли повз будинок твій
я ходив

ти народилась тоді
коли було легше
принаймні
мені
ти народилась в мені
і так
було
між обома нами
я казав
слова що нічого не важать тепер

один —
це не половина, затям
один це все,
що ми маємо тут,
тепер,
у цьому світі, де є барна стійка і бармен, який
навряд запам’ятає —
зарідко відвідуємо, зарідко —
лишаємо кеш,
але життя, життя лишаємо, життя лишаємо, щоби лишити
тут
і цього бармена ти навіть не знаєш

кольори говорили до тебе
і птахи
як повітря
говорило до мене
і вода
і більше нічого нема:

більше
ти не чуєш того, що чув я, не йдеш туди, хоча —
тією ж дорогою:
скільки шляхів

повтори
повтори це за мною,
навіщо ж
я жив
усі ці дні, скоро вже
мені десять
тисяч
днів

смак одкровень
не буде солодким,
цей смак

спокуса
завжди трохи гірка
і одкровень не буває у формах звичних
риторик
але у формах звичних пропорцій —
відчуєш —
впізнаєш —

мій дім став твоїм відтоді
відколи мій дім тотожний
моєму тілу
тілу подорожнього
чоловіка
що йде

віриш —
хоча це слово не те, слово те — це мовчання,
що зронять уста, слово —
це дихання, слово твоє —
це розрив

усіх зв’язків
тоді коли
ти лишаєшся
на самоті
одна

одна

одна це тоді коли говорити до всіх
і до жодного
коли дихати шкірою
наче амфбія
коли білий вірш не рятує від форми
коли
без тебе я
одна це тоді коли вже
не половина
одна це тоді як луна на небі
самотня висне
це тоді коли кроки на поверх
вище і вище
і нічого зловісного:

у тебе ж є всі ключі
у тебе усі вони
у тебе є всі ключі
від усіх дверей
від усіх дверей

від тих які навіть не замикаються, від тих, які чекають на тебе тут,
від тих, які навіть не криються, які чекають
і коли дощі
і коли не треба казати нічого такого що б

можна я вийду на двір
я хочу

заплющуй очі, кохана, щоби не бачити
заплюшую очі, коханий, уже не бачу
заплющуй очі, кохана, тебе цілую в повіки
заплющуй очі, коханий, заплющуй очі, коханий
заплющуй очі, коханий, я іду

я іду до тебе крізь усі стіни
крізь усі аркуші крізь усі сни
крізь усі мейли крізь усі ночі самотні
крізь усі твої кроки і погляди й доторки крізь
залізо і скло
і крихкий гіпс
і птах —
птах, що застигає
перед тим
як упасти

на коліно одне
обидва з тобою падемо
коліно у землю твердо
наче різець
тримай
коли один то від того що так образливо
можеш міцніше триматися
і далі піти

у сум’ятті
у зневірі
від спокуси
з краси і сили
дай мені
лиш торкнутись до тебе
дай

і мовчать уже
голоси в телефоні
у надгробку мовчання мовчать
у сховку
дай долоню свою розгорни шляхи наче стигми
розріж листи
що скупчилися і чекають на відрух —
тепер:

один більше за нуль
один завжи більше за щось
один це початок відліку
один це привід для обміну
можна пишатися своєю
індивідуальністю
можна згортати активності
можна шукати сліди
інших
які прийдуть,
які неоднмінно прийдуть за нами,
щоби відлучити
розрізати
відібрати
я хворів тобою, як буває у подорожі, кришилися зуби
мовчали дахи
немає даних
достатньо немає даних
щоби аналізувати: розділити і описати сухо
усю порожнечу
що росла тут доки
тебе не було

доки був я один
і один блукав крізь ніч цю вічну

доки був я один і гукав
крізь ніч

один — це інакше за
світання димні
за розмови які точились тоді
коли не починався шлях

коли було про що
потеревенити

і тому я вірю тобі, щоби бути тут
і тому
я вірю
й мовчу
й болить іноді серце:
колись міг здогадатись тільки, де воно є

і коли просиш написати листа
краще знай:

починаються ранки і кров тече
коли знаєш достоту як бути один
нумерологія нам рече й пече й плече
підставляєш тому хто має прийти сюди

і течеш і мовчиш твоя ж бо то течія
і покажеш мовчанням куди тут треба іти
цілувати сліди відображень в яких є я
цілувати сліди відображень в яких є ти

і метою не стане останній чи перший ніж
і метою не стане бо більше не стало мети
і слова випадкові й сумнівні при вході облиш

починається злива і губи в чеканні сльоти
я мовчу у любові так само здається мовчиш
і немає куди від мене до тебе піти

Залишити відповідь

