Trollflöjten (1975)

Учора додивився «Чарівну флейту» Моцарта у телепостановці Бергмана. Ця постава, хоч і шведською, увійшла до відомого каталогу Criterion і вважається однією з найкращих (Моцарт+Бергман — це комбо).

Мені вона сподобалась своєю нарочитою театральністю: в увертюрі нам показують глядачів (і час від часу камера повертається до обличчя дівчинки, що, нмд, нічого не виражає, зате це можна трактувати як завгодно), є дуже жвава інтермедія, де Цариця Ночі курить коло знаку «куріння заборонене», а Таміно і Паміна грають у шахи. Хоча деякі переходи змонтовано суто кінематографічно, ці прийоми не такі нарочиті, як сцена, рухомі декорації тощо.

Ура субтитрам, я детально ознайомився з лібретто. Не знав раніше, що знаменита арія Цариці Ночі наповнена таким драматизмом.

А спонукав мене до перегляду роман Філіпа Діка «Хіба ревуть воли…», тобто «Чи міріють андроїди…». Зазвичай кіберпанк (завдяки екранізації) асоціюється з атмосферною музикою Вангеліса, але у романа саундтрека як такого нема, а от вказівки на аж дві опери Моцарта є. Одна з андроїдок оперна співачка, а детектив Рік Декард відчуває себе кращим за суперника завдяки знайомству з культурною спадщиною.

В планах на перегляд ще одна версія, сучасна постава опери в Цюриху.

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s