Текстові ефекти

Преамбула: я не брався писати нотатки лише про те, що «не так». Але від чого захоплює дух, часто слів не потребує. А те, що можна побачити на наших вулицях, у наших книгарнях, досить часто не захоплює. Ну і, безперечно, у Сили рівних два крила…

 

Нарешті я покажу картинки з літерами! Зробити подібний допис мені хотілося в різний час із різних приводів. Хоча можливості «вдосконалити» текст на перший погляд не такі й багаті, це позірне враження. Доповнювати цей запис можна безкінечно.

На мою думку, якщо шрифтар, з допомогою умінь, навичок, неврозів і Господа, зробив інструмент для дизайнера, треба його брати і любити таким, яким він є. Не треба стискати (що найбільше люблять поціновувачі міністерства охорони здоров’я), розтягувати та інакшими способами деформувати літери. Це стосується переважної більшості текстів, які потрапляють до дизайнера.
Крім того, у нас загалом популярна кругова порука безграмотності. Не лише суто граматичної (хто нині не економить на кореторі?), але й логічної, функціональної. Замовник, менеджер, дизайнер — як правило, ніхто не ставить собі за обов’язок думати логічно і писати правильно. Достатньо трохи поміркувати, щоби стало ясно: на одному обмеженому просторі ВСЕ не може виділятись. Але цим ніхто не займається. Тому на рекламному оголошенні розміром із книжкову обкладинку буде тонна тексту з найрізноманітнішими способами візуального увиразнення — в надії на смисловий акцент. З такою кількістю акцентів мова нагадує запинання.

Але почати краще із найменшої кількості літер.

2 вивіски райцентру

Я люблю народний леттеринг і типографію. В ній, на відміну від комп’ютерних шаблонів (колись кліпартів, тепер мокапів) вирує життя. Ця вивіска не схожа на жодну іншу. Вона така одна.

раз побачиш і не забудеш
раз побачиш і не забудеш

Придивимось:

це можна інтерпретувати!
це можна інтерпретувати!

До цього містера можна ставитись по різному, але цікавіше, як він сам до нас ставиться. Чи схвалює? Кожна літера напису наче живе своїм життям, а разом текст і малюнок працюють на ціле. Такий шрифт не класифікуєш, як і каплюх на чоловікові. Але з магазином «Пані» такий не сплутаєш.

А ось інший зразок на цьому ж будинкові.

вивіски над дверима явно недостатньо, тому ще є додаткова скрижаль ліворуч від входу
вивіски над дверима явно недостатньо, тому ще є додаткова скрижаль ліворуч від входу

І знов, давайте наблизимось.
santehnika-detail

Так, перед нами шрифт Comic Sans. Багато людей не люблять його, через надмір використань «не в тему». Але для цієї вивіски підійде будь-який читабельний шрифт. (Хоч, може, я й не правий. Насправді, не існує спеціального сантехнічного шрифта, тому Комік Санс вписується краще, ніж Гарамон (зайва класика) чи Іжиця (зайвий колорит); а Гельветика у нас зовсім не така «невидима», як там, де всюди використовується)
Цього було мало. Хотілось виділитись. Мабуть, тому на шарі зі словом «Сантехніка» дизайнер натис на галочки проти всіх можливих ефектів — об’єм, тінь, обведення… нікого не пошкодував. А за цим багатством аква-тло.
Хочу додати 2 важливих, на мою думку, зауваги. По-перше, такі вивіски є не лише в райцентрах. Шкода, що я пропустив і не сфотографував новорічну вивіску на житомирському драмтеатрі: кількість ефектів на привітанні з Новим роком не спасувала би перед районною «Сантехнікою». По-друге, ця вивіска все одно працює (утверджуючи вторинність медіума стосовно меседжу). Зробити її нефункціональною міг би хіба Карсон.

Щоби місце не гуляло

Порожнечі, як безодні Ніцше, боїться багато людей. От, приміром, шановні квітникарі так переживали, що на банері для козирка буде порожнє місце (а заплачено ж за друк усього банера), аж пропустили цілком логічну помилку на бічному банері.

я вірю, що, набране шрифтом в його природних пропорціях і без тіні, слово «Квіти» виглядало би краще на 100%
я вірю, що, набране шрифтом в його природних пропорціях і без тіні, слово «Квіти» виглядало би краще на 100%

Довелось дописувати, що ж малося на увазі:

я, чесно кажучи, спочатку подумав, що там мало стояти «для»
я, чесно кажучи, спочатку подумав, що там мало стояти «для»

Але в цілому ця вивіска теж працює. Хоч (на відміну від попередньої) могла би працювати краще.

Безпорадний літр

Насамкінець хочу показати рекламний банер, де якраз із текстовими ефектами все добре. І тільки.

ORLY?
ORLY?

До деталей не придратися. Тут все намальовано зразково. Є простір навколо об’єктів. Немає банального тла із соняшників, кулінарного натюрморту чи 3д-струменів (однаково придатних для олії, пива, води, горілки, бензину…). Взагалі нічого нема. Про що хоче нам сповістити ця реклама? До чого закликати? Видно, творець реклами набивав собі руку в українській політиці, де подібні безглузді вислови весь час намагаються використати в ролі слоганів.

Наскільки вигідно на цьому тлі виділяється «Містер»!..

Advertisements

One thought on “Текстові ефекти

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s