відео і blender

Минулого року я прочитав статтю, автор якої перебрав різні зразки вільних програм для відео, і дійшов висновку, що найкраще справляється Blender. Зараз не так просто знайти цей текст, натомість гугл показує мені різні статті та відеоролики про монтаж відео Блендером.


Дисклеймер: і цей допис, і цей софт не розрахований на те, щоб вибити професіоналам землю з-під ніг. Якщо ви працюєте в продакшені, чи хочете там працювати, певно, варто зорієнтуватися на стандарти індустрії і починати одразу з професійних інструментів. Я пишу про монтаж відео як хобі, і рекомендую Blender аматорам та тим, кому важливо використовувати вільне програмне забезпечення.


Я тільки почав опановувати тему, але поспішаю поділитися, бо це справді можливо. В сенсі, Блендером можна монтувати відео. Він дає більше контролю над зображенням, ніж Movie Maker, хоч має значо менш інтуїтивний інтерфейс.

Власне, для цього й існують навчальні відео. Я вибрав собі такий плейліст:  https://www.youtube.com/playlist?list=PLjyuVPBuorqIhlqZtoIvnAVQ3x18sNev4, але варіантів, як детальних, так і оглядових, багато. Тут мені імпонує форм-фактор подачі інформації. Зараз життя жорстко відсіює те, що потребує багато часу за раз, а тут короткі ролики. Також я пробую те, що показують, тому часто переключаюсь із відео на програму і назад. Але потім я сподіваюсь проглянути й інші відео, раптом буде щось цікаве.

Мені здається, всі колись чули про Blender, але якщо раптом ні — це редактор 3d графіки, який, може, і поступається монстрам на зразок 3ds max i Maya, але, на відміну на них, це безкоштовна, вільна програма, що, до всього, динамічно розвивається. Тобто стає помітно кращою від року до року, і це помітно передусім на різних шоу-рілах (демонстраціях умінь), а також на спеціальних проектах, таких, як Blender Open Movies https://www.youtube.com/playlist?list=PL6B3937A5D230E335 — власне, вперше про програму я почув через мультфільм Elephant’s Dream. Кожен такий фільм є набором багатьох задач, і під них також програма дописується.

Окремий пункт — Блендер написано на Пайтоні, популярній і доступній мові програмування, з якою я знайомився на початку року (і вирішив, що до програмування мені дуууууже далеко).

Мінуси є. Перш за все, специфічність інтерфейсу. Блендер відрізняється і від індустрійних стандартів для 3d і, тим більше, для відео. Якщо ви вже звикли працювати в потужних відео-редакторах, попервах буде незручно.

Я збираюся дивитись відео далі і до кінця плейлісту змонтувати тестовий ролик. А потім ще кілька роликів. І написати про враженя детальніше.

Навчитись моделювати 3d в Блендері теж давно хочеться, але станеться це раніше, пізніше, чи колись — буде видно.

Сподіваюсь, комусь теж захочеться опанувати цю тему, і буде з ким ділитись питаннями та знахідками.

3 thoughts on “відео і blender

  1. якшо чесно, навіть не чула про Blender – в Інституті ми все в Adobe Premiere монтували, хоча лічно я завжди юзала Ulead – мені було ок 🙂 цікаво буде послухать, шо то за звір)

    1. я думаю, що Adobe Premiere це дуже кльовий софт для відео. єдиний його мінус — небезплатність ) . головна фіча Blender це те, що він вільна програма з відкритим джерельним кодом. передусім для 3д, відео там з’явилось найпізніше, але по відгуках працює стабільніше й краще за відео-орієнтовані опенсорсні програми.

Залишити відповідь

