Відео і Blender: з чого почати

Спершу будуть поради і посилання, потім размишлізми.

У вас уже є Блендер? Якщо ні, то ось офіційний сайт https://www.blender.org/

Частина 1. Що подивитись

Одразу пораджу довгий плейліст Майкейкала Мейерса. Від оглядів функціоналу за один ролик він відрізняється деталізованістю. Автор розповість про всі деталі та можливості програми.

 

Я ще собі позакладав багато відео до перегляду, але з побачених ще передивлятимусь відео Метью Орея (не знаю, чи правильно я транскрибую всі ці імена, якщо чесно). Він режисер на поточному кінопроекті Блендера https://gooseberry.blender.org/

Попри те, що його оповідка стосується спеціального білда програми, частина описаних функцій уже потрапила в стабільну версію Блендера. А методичні підказки цікаві. Скажімо, він використовує сцени замість мета-стріпів (що це таке, стане ясно з попереднього плейліста).

 

У нього є ще один туторіал, який я тільки планую подивитися:

 

Звісно, в ютубі вже безліч дуже багато відео на цю тему, якщо трапляться цікаві, я обов’язково ділитимусь.

 

Частина 2. Размишлізми

Не хотілося починати цей допис із чергового дисклеймера. Тому размишлізми. Зараз я переконаний, що для простого монтажу достатньо програми, яка під рукою. Наприклад, Movie Maker. Або iMovie (я не пробував, але переконаний, що це програма дуже ок). Якщо хочеться більше налаштувань, можна спробувати DaVinci Resolve. Відео там редагується просто, а можливості роботи з кольором фантастичні.

У Блендера не найінтуїтивніший інтерфейс, не індустрійно-стандартні шорткати. Головний наразі недолік — для роботи в ньому треба, щоб у відео була однакова кількість кадрів на секунду. Якщо ви знімали камерами з різним фреймрейтом, з цим треба щось робити. Більше того, завдяки Блендеру я зрозумів, що щось треба робити навіть із тими відео, які я знімав на один свій планшет (чомусь де-факто у них виходить різний фреймрейт).

Також він має «вади», притаманні відкритому софту: багато налаштувань, мало автоматизації. В MovieMaker працювати з відео простіше. Blender вимагає кращого усвідомлення того, що відбувається. Навіть кращого, ніж у комерційному софті, де часом достатньо зосередитись на результаті.

Чому ж усе-таки Blender?

  1. Він безкоштовний, вільний, open source. Adobe Premiere краще, але платніше.
  2. Можливостей для впливу на результат у нього все-таки побільше, ніж у Movie  Maker.
  3. Він є і працює під Linux. Якщо редагувати відео на вільних операційних системах, це зараз вибір номер 1.

Останній пункт найцікавіший. Виглядає це як чудо: є ряд різних програм для роботи з відео під лінукси, і всі вони або менш стабільні за Blender, або мають менше можливостей. Але це не чудо. Blender це взагалі один з еталонних прикладів вільних програм для творчості. Як правило, це видно по шоукейсу. У Blender він переважно 3д-орієнтований, але там є на що подивитися. І титри, і архітектурні візуалізації, і скульптинг… Все це з’явилося не одразу, а внаслідок роботи потужної спільноти. Тому я гадаю, програма розвиватиметься і далі.

Контрприкладів у царині того самого вільного софта вистачає.

Словом, якщо вам потрібна вільна і відкрита програма для роботи з відео, зараз це Blender. Підійде аматорам, активістам, громадським організаціям.

Головне в цьому ділі — практика.

 

 

 

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s