Плагіни для роботи з відео у Blender

Вийшла нова версія Блендера, 2.77!

У тій частині, якою я користуюся, помітні зміни на краще. І в зовнішньому вигляді, і суто технічно. Тому зразу раджу теж оновлюватися. При встановленні довелося заново поставити плагіни, якими я вже наловчився користуватись. Тож є нагода розповісти про них.

Знімок екрана 2016-03-20 о 14.11.40
File → User Preferences

Kinoraw tools

Я вже писав раніше, що редагувати відео в Блендері можна і без плагінів. Але цей джентельменський набір  справді полегшує і покращує роботу.

Завантажити і почитати інструкції можна за посиланням: https://github.com/kinoraw/kinoraw_tools

Там само є опис функцій, трохи недбалий, але достатньо детальний і зрозумілий. В наборі ряд додаткових функцій для переміщення по таймлайну, швидкої прив’язки, точок входу і виходу.

Також дещо змінено інтерфейс, наприклад, для кольорокорекції відеофрагментів.

Тут роздають іще 2 корисні додатки, які можна завантажити й окремо.

VSE Quick Functions

Окремий опис (з відео) та лінк на завантаження є за посиланням http://blenderartists.org/forum/showthread.php?338598-Addon-WIP-VSE-Quick-functions-Snaps-Fades-Zoom-Parenting-Titling-Play-speed

Мені дуже сподобався титрувальник, а ще більше функції швидкої прив’язки, коли можна в два прийоми перемістити або притягнути елемент у потрібну точку. Зумування після цього здається взагалі інтуїтивним (непомітна функція, яка працює). Функціями зв’язки (parenting), схожу на лінкування  шарів у фотошопі, я не користувався, бо редагую невеликі відео.

VSE Trasform Tool

Окремий опис і файл за лінком https://github.com/kgeogeo/VSE_Transform_Tools

Цей додаток орієнтується на функціях трансформації окремих фрагментів. Це коли треба повернути, масштабувати, перемістити відео по екрану. Модифікатор додається шорткатом, тягати цей шматочок можна прямо на екрані попереднього перегляду. Дууууже зручно.

Нагадаю, що всі ці аддони можна завантажити за першим посиланням.

А от наступний має свій сайт.

Easy Logging for Blender

http://easy-logging.net/

Це аддон для роботи з кліпами перед імпортом до таймлайну. Дозволяє ставити точки входу і виходу, створювати розмітку. Всі базові функції пояснено в коротких роликах на сайті. Всі їх я не спробував (там є опції для командної роботи, для застосування яких потрібні колеги по проекту), а ті що спробував, здались корисними. Завдяки тегам можна швидко вставляти на таймлайн різні фрагменти з одного відео-джерела.


Серед інших плагінів, про які я читав і хотів розібратися, опинився і набір Blender Velvets http://blendervelvets.org/  — але «фірмові» шорткати у мене не спрацювали. А найбільше надій (марних) я покладав на спеціальний скрипт для перекодування відео. Я вже писав і писатиму: для одного фільму у всіх фрагментів має бути однакова кількість кадрів на секунду. Додаток Velvet Revolver пропонував створення проксі-файлів, зменшених версій для пришвидшення роботи, а також якісних для виводу готового відео. Але функція проксі вже є в самому Блендері, а якісних файлів я не дочекався. Станом на зараз я спробував два інших способи, але окремо буде сенс писати, якщо я розберусь із вільним інструментом для роботи з відео-файлами в командному рядку ffmpeg.


 

А поки розповім про перший ролик, який я змонтував у Блендері для свого відео-щоденника.

 

Це відео відредаговано простими засобами, ніяких плагінів на той момент я ще не розсмакував, хотілося передусім закріпити навички з мудрих навчальних відео. Всі фрагменти було знято на планшет, тож проблем з фреймрейтом не було (майже). Титри я зробив у фотошопі, зберігши як .png файли з прозорістю.

Порівняно з титрувальним плагіном, літери виходять, як на мене, трохи різкішими, але, як я переконався, переглядаючи свої та інші відео, це не настільки критично. А монтувати відео і робити титри в одній програмі швидше, ніж у двох. Крім того, як я розумію, з 3д-титром можна робити все, що можна робити з 3д об’єктом. Але це більше на умовне майбутнє.


 

Насамкінець

На щойновстановленому Блендері таймлайн вимірюється фреймами. Це ок, але якщо зручніше бачити хвилини (мені зручніше), це можна поміняти в користувацьких налаштуваннях.

Знімок екрана 2016-03-20 о 15.04.45

Залишити відповідь

