монтуючи STM 2015 backstage

Привіт! Ось змонтований відеоспогад про минулорічний смолоскипівський семінар творчої молоді.

Кілька слів про роботу над ним. Те, що я дізнався і те, чому не вдалося навчитися.

Вихідний матеріал

Все відео, яке тут можна побачити, знімалося на планшет і фотоапарат. А отже потребувало перекодування для подальшого монтажу. Як я зрозумів, для мене зараз приступні 2 варіанти. Handbrake (яким я скористався) та Adobe Media Encoder (який зараз кодує наступні матеріали). Я вибрав Handbrake за безкоштовність. Адобівський енкодер натомість пропонує купу готових пресетів, із яких один мені якраз підходить.

Ідеальним варіантом було би використання вільного софта, і такий є, це ffmpeg. Однак я його ще не опанував (і не знаю, як скоро доберусь). Справа навіть не в тому, що в він для командного рядка. Для того, щоби зробити як треба, слід лізти в документацію і пробувати.

Треба сказати, що знімали ми з Вовою в розрахунку що змонтуємо по живих слідах, але коли семінар закінчився, то життя, як буває, закрутило. На щастя, вже нічого не виправиш і не перезнімеш, треба працювати з тим, що є.

Монтаж

Знімок екрана 2016-04-19 о 23.04.42.png
Так виглядав таймлайн, коли я почав спроби його відрендерити

Завдяки попереднім спробам та плагінам все монтувалось практично інтуїтивно. Що я дізнався в процесі:

  • набір «швидких» плагінів (чудо для зуму на таймлайні, снепінгу, титрування тощо) блокує можливість «тягати» відео в обрізаному фрагменті за допомогою шорткату (але функцію можна знайти в меню);
  • одне відео треба було перевернути, я це зробив за допомогою трансформації; також мені подобається запускати відео у зворотньому порядку, і вже на третьому такому відео я допетрав, що для подібних операцій потрібен не контоль швидкості, а одна галочка в потрібному місці (у мене воно праворуч від таймлайну);
Знімок екрана 2016-04-19 о 23.04.20.png
Тут же і перевернути можна

 

Я переглянув, що мав. Не всі джерельні ролики потрапили на таймлайн. Оскільки це не справжнє кіно, а такий собі гонзо-репортаж, я ішов не за планом, сценарієм чи розкадровкою (пробачте, друзі), а за музикою. Можна було б написати щось самому, але замість цього я знайшов підходящий ритм в інтернеті: https://www.freesound.org/people/soundlandscapes/sounds/102560/

В середині ролика захотілося спробувати динамічний блур. Вийшло не так, як мені здавалося, але сама технологія працює. Щоби уникнути чекання при подальших спробах, я зразу відрендерив цей фрагмент і замінив відео на таймлайні.

Для титрів я скористався відповідним плагіном. Хотілося спробувати саме цей варіант. Таким чином кожен напис це 3д-об’єкт у Блендері. На перспективу це хороший варіант, можна розробити динамічні анімаційні заставки. Наступного разу я робитиму статичні титри у фотошопі, бо для мене це швидше.

Рендер

Це вияивився найпроблемніший етап,  хоч участь моя тут була мінімальною. Навіть цей розділ поста довелось написати двічі, бо саме його чернетка не збереглася з першого разу 🙂

Почалося з того, що на перших спробах ще тиждень тому Блендер просто вилітав у систему. «Програма несподівано завершила роботу», що, як — неясно. В принципі, такого не має бути: на повільному компі рендер просто відбувається довше. Та і сам ролик недовгий.

Я пробував різні варіанти. Навіть вивів усі кадри як файли .png. Папка з ними зайняла 40 гігабайт, а вивести відео зі звуком усе одно не вийшло.

Знімок екрана 2016-04-20 о 16.04.52
Верхня стрічка — послідовність кадрів, нижня — метастріп зі змонтованим матеріалом.

Натомість спроба перенести весь проект на лептоп закінчилась успіхом. Правда, «злетіли» шрифти на титрах, а як їх замінити я нашвидку не нагуглив. Це текстові об’єкти з присвоєною властивістю шрифту. Шрифт на лептопі був. Але на екрані титри були або типовим блендерівським, або ніяк.

Я помітив, що рендер вилітає на одних і тих самих джерельних фрагментах,  і відрендерив окремо маленькі шматочки.

А також змінив параметр з автоматичного визначення кількості потоків на 4 в налаштуваннях рендера.

Знімок екрана 2016-04-27 о 01.19.24

Не знаю, що із цього спрацювало, буду дивитись на наступних «фільмах».

Але точно знаю, що не працює. Наприклад, зміна рендерера з вбудованого на cycles для відео не дає нічого. А скрипт mega-render підвісив комп до коматозного стану (довелося вимикати кнопкою живлення), я думав, він так не вміє.

 

Подяки

Насамкінець, я хочу дуже подякувати усім, хто був у кадрі і поза кадром. Смолоскипу за Семінар і Вові за дружнє сусідство. Без цього не було б і кіна.

Залишити відповідь

