Заповідники текстів

Здається, зараз вести блог є ознакою старомодності. Тим більше несерйозний. Принаймні, серед тих, хто пише українською, все більше людей все менше пишуть у фейсбук, який дуже гнучко прилаштовується під основні потреби користувача. Зайшов, трохи поскролив, трохи полайкав, окей. Це все досить кумедно. Однак для багатьох фейсбук це такий майданчик, на якому все консолідовано. Як раніше LiveJournal (що теж пройшов свій шлях від маловідомого нового через мейнстрім до маловідомого старого).

Мені хотілось написати, що останнім часом тексти стали до занудності серйозними, але я не зміг пригадати конкретно таких текстів за останній час. Та й інших теж. Актуальний формат — кілька фото і влучний коментар, медіапривід з тривалістю життя як у метелика.

Блоги пишуть лиш кілька людей. От серйозно, у мене на вордпресі понад сотню підписок, і лише кілька авторів, яких я читаю. Якщо бути зовсім чесним, зараз тут це одна авторка. Тексти довші за твіти на різних майданчиках пишуть ще кілька людей, я їм уклінно за це вдячний.

Зараз мережа перетворилась на ноосферу в собі, справжню вавилонську бібліотеку, де є все про все на світі, і доступ має майже кожен. І при цьому у нас публікація в мережі (як правило) не є засобом легітимації. Я читав інформацію про авторів одного фестивалю: у багатьох солідний реєстр публікацій і перекладів, але нема посилання на сайт чи блог. Бо у нас це не потрібно.

Кумедно, що про англомовний світ так не скажеш. Є безліч варіантів для текстового побутування, від редакторів до платформ публікації, від принципово опенсорсних до таких, де немає безкоштовної версії.

Один із таких нових популярних сайтів для текстів — це medium.com

Блог-платформа з модним дизайном і акцентом на обміні ідеями. На вигляд як місце для лонгрідів (звучить як назва дошки для прасування) — але насправді там, крім лонгрідів, уже опубліковано цілі книжки, є добірки з віршами і журнал коміксів, є досить відомі автори (як-от Джонатан Керрол), які пишуть просто різневсяке. Є навіть українські блоги, і в цих кількох весь спектр наших можливостей, від стурбованості й неадеквату до звичайної офігенності.

Я там зареєструвався, і навіть спробував написати матеріал чи два, але не зайшло. Я не полишаю надії, що ще запощу туди щось, вибравши якусь магістральну тему, чи як завжди, про все підряд. Словом, і не пишу, і толком не читаю. Тому я не знаю, чому цими днями я прочитав там статтю про закриття hi.co. Стаття — про те, як планують закривати неординарний текстовий ресурс — цікава, рекомендую до читання.

hi.co дуже привітний сайт про фото з різних місць і невеликі заміточки до них. Я завів там екаунт ще в 2013 році і до вчора так нічого й не постив. Знаходились різні приводи. А тепер спробую постити. Все одно кінець близько. 1 вересня 2016 року сайт закриється і перейде в архівний режим. І от до осені я писатиму туди різні необов’язкові речі. А може, і не лише туди. Кажу ж, хороша стаття трапилась на цьому Медіумі.

3 thoughts on “Заповідники текстів

  1. Є таке, писати все менше охота, тим більше українською. Я кілька україномовних блогів на дрімі відслідковую – перенесені із старого жж, епізодично тут кілька читаю. А кого ви читаєте? Порекомендуйте…

    1. Із тих, хто має вордпрес, більш-менш регулярно пише https://instytutka.wordpress.com/
      Інші або «затухли», або англійською, або взагалі якісь тематичні блоги.

      На goodreads завжди цікаві відповіді пишуть ось які дві читачки:
      https://www.goodreads.com/pocketful_of
      https://www.goodreads.com/verbava

      А так стільки інформаційних джерел, і так мало людей за ними.

Залишити відповідь

