Ігор Зарудко. Матадор

Почну з того, що не ввійшло у відгук на goodreads.

Спочатку книжка мені дуже навіть сподобалась.  Всі подібні книжки мені подобаються. І наявність вершин на зразок Сей Сьонагон, Генрі Міллера чи Керуака не відміняють всіх інших подібних текстів. Я посміхався, бо думав або «так я ж і сам писав щось подібне» до «а от у мене колись…».

Історія про голубів прикольна. Пофіг, що у неї немає початку і кінця. Для мене це чи не найприкольніша історія в усій книжці.

На другій частині я завис. Ну взагалі так, що брав книжку читати пару раз на тиждень. Там, на відміну від першої частини про пригоди молодого чоловіка без вагань обломів починаються вагання і обломи. Автобіографізм розповіді підкреслюється іменами і прізвиськами персонажів, і протагоніст ділить своє із автором. І частина про детективне агенство, суть якого полягає в тому, що герой бухає і спить з красивими жінками, то з моделлю, до з молодою філософинею, якась нецікава. Бо в багатьох молодих людей буває так, що вдень страждаєш сам, а вночі маєш компанію. І детективна агенція для цього непотрібна.

О, про двох чуваків із яблуком це теж яскрава тема.

Коротше кажучи, почав я «Матадора» з радістю, а дочитав з полегшенням.

Я думаю, що друкувати подібні тексти потрібно або одразу, або вже на старості. От коли ми достатньо всі постаріємо, то побачимо нову хвилю таких книжок від наших знайомих авторів, колись таких молодих і нерозважливих.

 

МатадорМатадор by Ігор Зарудко

My rating: 3 of 5 stars

Книжку я прочитав із бажання читати «своїх». Хтось же має їх читати. Початок і вся перша частина — це ода щоденності. Я люблю такий жанр за відвертість, і ця любов компенсувала недоліки, недосказаність якихось історій і шаблонність інших. У другій частині Ігор Зарудко здійснив спробу опанувати сюжет, і шарм щоденника розвіявся, а недоліки залишились. Навіть якщо все це трапилось із автором насправді, написано все неправдоподібно.
Отже, в плюсах щирість (до міри), щоденниковість (до середини). Навіть романтичний пафос — він бо витриманий від початку до кінця. Як у групи Скорпіонз. Тут або любиш, або терпиш, або вимикаєш.
Головний недолік, як на мене — це картонність риторики. Одні фрази повторюють популярні штампи обраного пафосу, але інші…
«Я замовив собі чорну каву і український борщ» — звучить як пряма цитата з меню. Ну бо кава ж, як правило, саме чорна, що вже казати про борщ. І подібні репліки часом збиваються в цілі абзаци.

От що Ігор Зарудко любить, то це Харків. Аж захотілося там побувати, прогулятися місцями «бойової слави».
А книжка — ну, так собі книжка. Ігор не зупиняється, можна сподіватись, випишеться. Із любові до майже-щоденникової літератури я спробую читнути інші його тексти. Як випаде нагода.

Інші мої відгуки на goodreads

Залишити відповідь

