Трекінгові програми і формування звичок

Цими днями я помітив, що пропустив чекін у програмі Coach.me, і засмутився. Як виявилось, правки у відмітки можна вносити лише протягом тижня. А далі все.
Coach.me — одна з найпопулярніших платформ для відстеження повторюваних дій і формування звичок. Втім, це лише однин з дуже-дуже багатьох варіантів. Спільним пращуром для них є блокнот, чи може вже й електронна табличка з записами: що, коли, скільки. Coach.me зручний тим, що працює на різних платформах і без плати за саму програму має досить пристойний функціонал. Крім того, є мотивуючі анімації, типу «ура, 5-й раз поспіль!», чи «вау, 10 разів загалом». Але коли разів понад сто, подібні ура вже не так веселять і з’являються рідше.
Від самого початку я знав, що всі ці програми найкраще працюють лише для певного типу людей — тих, що здатні і без програм записувати щодня одні й ті самі речі. Засумував лиш тому, що на цей час Coach.me фіксував найдовший послідовний період моєї нової звички. Ну тобто можна вирахувати пропущений день і з’ясувати, чи ж уже 200 днів поспіль, чи ще 1-2 дні лишилося. Але навіщо? Звичку сформовано.

І тут треба сказати, що ці програми працюють не лише для такого типу людей. Я люблю пробувати всякі штуки, тож одразу озброївся трьома різними трекерами, коли вирішив медитувати щодня. Попередні спроби показали, що записувати все підряд для мене не підходить: швидко набираються різні «пропущені» дні, стає сумно і все, програма не запускається. Тому я зосередився на одній задачі. Потім іще на одній.
На якомусь етапі справді є цей момент погоні за чекіном. Ловив себе на думці «ей-ей, а як же, перерветься послідовність» — і робив справу «для галочки». Що було перше, справа чи галочка? Так чи інакше, а справа була.
Нагадування (і нагадувалки) для мене працюють не так. Це стало ясно, коли я зазирнув у гугл-календар і побачив, що вже не раз пропускав «відмітитися». Атож, у гугл-календаря нині теж є функціонал «формування звички» в мобільній версії. Але якщо справа і час нагадування не збігаються, з певної точки я перестаю реагувати на повідомлення.

Нині є багато різних програм, які прагнуть заступити старий записник. Вони синхронізуються з хмарами, будуть красиві графіки, обіцяють зворушливі інсайти. Але для інсайтів потрібно робити зусилля. І справді бути готовим записувати безліч інформації. Куди — не так і важливо. Огляди різних таких програм є на блозі однієї з них: https://exist.io/blog/ — ця покликана за щомісячну плату збирати купу-купезну інфи і…
Огляди я ще не всі прочитав, але рекомендую. Цікаво, скільки різноманітних універсальних та унікальних інструментів придумали для тих, хто хоче пізнати себе за допомогою програм та графіків.

Кумедно, куди можуть проникнути популярні тенденції. Наприклад, перетворення всього на гру. Будь ласка: https://habitica.com — rpg, де ви качаєте персонажа за допомогою реальних справ і задач. Повна маячня. Але може, спрацює?

Простіший, безкоштовний трекер для Андроїда — https://github.com/iSoron/uhabits/ — щойно звернув увагу, що у нього є різні віджети. З графіками і швидкими чекінами. Ух. (Тільки я зовсім не користуюся віджетами).

У багатьох програмах можна експортувати дані в форматі електронної таблиці (переважно .csv) і самому будувати/дизайнити візуалізації. Прикольно було б зібрати дані за рік, і зробити красиву картинку. Наприклад, дизайнер Ніколас Фелтон робив саме такі штуки. Дуже класні:

022x

(всю інфографіку за його 2014 рік можна побачити на сайті http://feltron.com/FAR14.html)

Але, звісно, це треба справді все-все записувати. Цілий рік. Мій рік треба записувати в кількох програмах і блокноті паралельно, регулярно звіряючи дані, щоб заповнити «дірки» в «звітності». Якщо коротко, красиво подивитись, але це не мій варіант.


При такому різноманітті мій повторюваний паттерн поведінки — брати різні варіанти, пробувати. Зрештою зупинятись на одному. Доки не набридне. Потім повторити.

Залишити відповідь

