Букчелендж і трекінг читання

Букчелендж на goodreads я розумію передусім як обіцянку собі: я постараюся читати регулярно. Бо він опирається лише на кількісні показники, і то досить химерні.
Я не маю відповіді на питання, як системно відстежити і виміряти читання. На goodreads до статистики потрапляють книги і комікси. Умовно кажучи, роман, збірка віршів, антологія — це книжка. Число коміксу на 30 сторінок і зведене видання на 300 — книжка. А читання статей в Instapaper чи журналу «Країна» до цієї статистики не потрапляє, хоч це безумовно читання.

Є також якісний вимір. Стосується він не лише типології видань, а й читацької роботи. Це було читання one night stand чи може ви маєте виписки, коментарі, вузлики на пам’ять — від твіта до аналітичної статті? Може так статися (і часто стається), що книжка з «високої полиці» читається просто так, а жанровий романчик оголює механізми і викликає бажання простежити, зіставити, поділитися.
Але й без поділу на важке/легке читання ніяк: коли людина ставить мету читати книжку щотижня — про яку літературу йдеться?
Є книги, які у мене тривають понад рік (і довше), і мені з ними дуже комфортно. Є книги, які читаються за кілька днів, і вони дарують розраду. Є книги, які забирають час. Не читаються. Залишаються назавжди недочитаними (і такі забуваються гірше).

Мабуть, можна фіксувати час читання (а потім порахувати швидкість і визначити кількість). Але такий спосіб геть не для мене — не зможу інтериоризувати роботу з таймером і не забути про неї.
Хороший спосіб на довгому проміжку — вести текстовий файл. Є навіть апробована методика Joys of a Text-Based Reading List. Але треба зізнатися, я в подібного файлу часто записував прочитане заднім числом, виписуючи з goodreads.

Краще за відстежування процесу тільки його планування. Є чимало варіацій списків для челенджу (прочитати книжку про рідне місто, книжку з дитинства, книжку про собаку тощо), рекомендовані списки (100 кращих книжок, що з ними краще, ніж без них), вибрані бібліографії. На тому ж goodreads теж є різні публічні списки за авторами, жанрами, тематикою. Але це теж не мій шлях. Я шукаю, планую, збираюсь, а потім беру і читаю зовсім іншу книжку. Планові не треба бути навіть надміру концептуальним. Кілька днів я читаю лише статті, складені в Instapaper, бо не можу взятися за захопливий роман, іншим разом замість них читаю комікси, а тоді замість коміксів підбираю книжку. Крім того, я не можу читати лише одну книжку за раз. Але досі радію, що читання це частина дозвілля, а не робота.
Втім, не читати нині дуже легко. Наші гаджети мають стільки можливостей. Є стільки всього цікавого в мережі. Є ще іграшки. Це на додачу до того, що віднаджувало від читання наших пращурів. Тому хай живуть паперові, електронні і аудіокнижки, хай будуть різноманітні челенджі. Попри те, що goodreads є соціальною мережею, читання досі — гарний спосіб побути на самоті.

Я дочитав книгу.
Яку брати наступну? Я дивлюсь на список в goodreads (не want to read, бездонний і відтак беззмістовний, а currently reading, із яким у мене складні стосунки), на поличку з позиченими книжками, зазираю в читалки та закладені таби. Вдивляюся в корінці книжкової шафи. Не знаю, що я читатиму завтра.

Залишити відповідь

