Мапи, справжні й вигадані

 

Я не справжній картограф. Але тема образ/метафора/прийом карти спокусливий до тієї міри, коли ноосфера мені сама періодично приносить течією щось цікаве.

Я робив книжку «Чорна земля» Тімоті Снайдера (можете мене похвалити на Behance), і зрештою, вибрав досить простий прийом для обкладинки. Актуалізував тему в роботі і закрив її для ряду поточних і наступних робіт. А лінки лишились, і додались нові. Може, стануть комусь у пригоді. Мені так точно, за якийсь час знову згадаю і повернусь.

Мапи справжні

Найкращий існтрумент для роботи з мапами, який я зустрічав, це QGIS — «вільна географічна інформаційна система з відкритим кодом». Найкращий і найскладніший, тому я не заглиблювався.

Гугл-карти

Сайт, на якому можна зазирнути в випадкові місця на Землі (і налаштувати вибірку) — http://www.mapcrunch.com/
Я зразу подумав, що така річ може стати в пригоді для замальовок-розминок. Але й просто цікаво опинитись бозна-де, бо автомобільчик гугла, як вийявилось, може заїхати хтозна-куди.

Також, наскільки я зрозумів, можна використовувати й звичайні гугл-мапи в книжках накладом до 5000 примірників. Це прямо про українське книговидання!
До всього, Google Earth Pro тепер безкоштовна програма (яка дає зберігати великі зображення).

Не лише гугл

http://maps.vlasenko.net/ — дуже крутий сайт. Старі топографічні карти з прив’язкою до GPS-координат.  Знайшов я його завдяки Максиму Майорову.

Псевдо-мапи

Я трохи засунув носа в теорію, і одразу висунув, бо це мені не по зубах. Основні джерела штучних мап це шум Перлина (Perlin noise), алгоритми diffusion-reaction, та симуляція реакції Бєлоусова — Жаботинського. Всі посилання ведуть на Вікіпедію, і я насправді не розумію, що там написано. На щастя (для таких, як я) вже є алгоритми і програми, написані з їх використанням.

WaveFunctionCollapse

Поки найкрутіша штука, яку я зустрів на цю тему — WaveFunctionCollapse.

wavecollapse

На вході зображення-правило, на виході більша картинка-паттерн. Просто фантастика. Є демо на youtube

Головний мінус — відсутність інтерфейса, тобто треба розбиратись, як запустити і використати програму з командного рядка. Є, правда, численні форки, серед них заточений під Unity, але це треба ще розбиратися із Unity (це інструмент для розробки ігор).

До читання

Тут добірка матеріалів, які я читатиму, якщо захочу заглибитись у тему генерації ландшафту. Можливо, вони повторюватимуть одна одну.

Запис у блозі Девіда Фішера про різні методи генерації, цінний ілюстративним матеріалом.

Стаття про використання шуму Перлина для ігор. Зі зразками коду та ілюстраціями.

Зразок коду реакції-дифузії на форумі Processing.

Reaction-Diffusion by the Gray-Scott Model: Pearson’s Parametrization — велика теоретична стаття з ілюстраціями і дальшими посиланнями. Є опис використання технології на різних процесорах (починаючи з 90х).

Ця сама модель, реалізована за допомогою Java. Мінус в тому, що зараз вбудовані на сторінці програми Java не підтримуються Chrome, Firefox, Safari. Тільки Internet Explorer здатен ще їх відтворювати. Безпека, сер.

Окремий тематичний блог на wordpress. Картинки!

Мапи вигадані

Цей розділ схожий на попередній, тільки із увімкнутими алогритмами та стилем.

Генератор мапи середньовічного міста на itch.io. Хоча в описі написано, що це не гра, а програма, написана в рамках челенджу на субреддіті про процедурну генерацію, результати якої можна використовувати (з посиланням на джерело і без), можна просто залипнути, міняючи різні параметри та обклавшись книжками про Середньовіччя за смаком.

Генератор мапи сучасного міста.  Клацаєш і вааааау… Автор скрипта робить й інші ігрово-генеративні штуки і має твіттер @OskSta. Я вірю, що він зробить якусь масштабнішу іграшку, яка просто зриватиме дах якраз такими штуками.

Генератор мапи для цілої планети. Можна міняти параметри, вибирати проекцію і зберегти отримане зображення. Я нагенерував собі досить багато мап, доки згадав, що тема поки закрита Снайдером. Але було приємно.


 

Ось таке я познаходив за останні півроку.

Залишити відповідь

